Ik heb mijn nieuwe richting gevonden

Al tijden kriebelt het op ondernemersvlak. Voel ik dat er meer te doen is voor mij. En ik heb mijn nieuwe koers gevonden; het is dé manier om mijn maximum potential, al mijn kennis en ervaring nog meer te benutten en in te zetten voor het upliften van andere ondernemers. En de grap is, ik deed het eigenlijk al. Soms ligt iets zó voor de hand, dat je het zelf niet direct ziet.

Al tijden kriebelt het op ondernemersvlak. Voel ik dat er meer te doen is voor mij. Dat ik meer kan doen met alle kennis en ervaring die ik inmiddels heb dan dat ik tot nu toe deed. ONBENUTTE POTENTIE. Vanuit dat gevoel probeerde ik nieuw aanbod te ontwikkelen, maar wat ik ook bedacht, het was het nèt niet. Ik kon mijn vinger er niet op leggen. Het was niet dát wat de bedoeling was.

Onlangs voerde ik een gesprek met iemand en ineens werd het allemaal helder. Met het benoemen van wat ik het leukst vind aan mijn huidige klantenkring, het benoemen van waar ik de meeste vreugde en voldoening uit haal in mijn huidige werk, het benoemen van mijn pijnpunten, kreeg ik ineens dé openbaring.

De openbaring hoe ik mijn MAXIMUM POTENTIAL kan gaan inzetten en hoe ik andere ondernemers daarmee kan gaan helpen in hun groei. Het was ineens allemaal zó helder dat ik página’s vol heb geschreven om uit te werken wat er allemaal in mij op kwam. Nu begrijp ik wat ‘schrijven vanuit flow’ is. Ik heb geen idee waar het vandaan kwam, maar het was er en het moest er op dat moment allemaal uit.

Dus…de herpositionering is gestart en vanaf nu richt me op

REBRANDING.

Het lag achteraf gezien zó voor de hand! Ik was het al aan het doen, want een aantal van de klanten waar ik al jaren mee samenwerk, kwamen in de lucht dat ze zo ontwikkeld waren dat ze ‘hun jasje ontgroeid waren’. Dat hun uitingen niet meer pasten bij wie ze inmiddels waren. Niet meer pasten bij hun doelgroep en/of hun aanbod. En dat de website, academie, weggevers, eigenlijk alles dat te maken had met hun branding, moest worden aangepast.
Zo heb ik in de afgelopen maanden voor een aantal klanten al de rebranding verzorgd. Het was dus ‘right in my face’. Heb ik dus ook al voorbeelden van rebranding die ik heb toegepast. Sterker nog, ik heb er in september zelfs al een blog over geschreven. Soms is het er gewoon al, maar heb je even de frisse objectieve blik nodig van een ander.

Rebranding kun je nodig hebben om meerdere redenen, maar ik noem even de twee meest voor de hand liggende:

  1. Je bent je oude jasje simpelweg ontgroeid door je ontwikkeling, als persoon en als ondernemer.
  2. Je wilt jezelf herpositioneren en dit meteen ook professioneel aanpakken.

Mogelijk voel je dat je toe bent aan herpositionering, maar heb je net als ik nog niet helemaal helder wat dat dan moet worden. Ook hierin denk ik graag met je mee. En uiteraard verzorg ik dan ook de rebranding.

Als rebranding voor jou nu niet interessant is, dan wil ik je vragen om wat breder te denken. Wie weet heb je in je netwerk ondernemers die wel in de positie zitten dat hun jasje niet meer bij hen past. Of die net als ik voelen dat er meer mogelijk is, maar hulp nodig hebben bij hun herpositionering. In dat geval zou ik het heel attent vinden als hen attendeert op mijn nieuwe koers.

Mijn website heb ik al aangepast. Ik wil je uitnodigen om te kijken zodat je ziet wat het inhoudt en hoe ik kan helpen: www.anitafaber.nl

Empowering people to create an online business

Online ondernemen zonder zorgen